Read/Post Comment: 0 Posted by Trifu Raluca /  23.12.2016
printer friendly {PDF=create pdf of this news item^news.18}
Read/Post Comment: 0 Posted by Trifu Raluca /  18.11.2016
16 Decembrie 2016, începând cu ora 14,00.
Locul de desfăşurare: Biblioteca Centrală Universitară ”Lucian Blaga”, Str. Clinicilor nr.2, Cluj-Napoca.
Participare gratuită pentru membrii ASTTLR.
Contra cost pentru non-membrii ASTTLR.


Înscrierea se face completând FORMULARUL DE ÎNSCRIERE
sau goo.gl/b580gw

Membrii ASTTLR - participare GRATUITĂ!

Mai multe informații:


printer friendly {PDF=create pdf of this news item^news.17}

Procesarea fonologică-element central al achiziției limbajului oral și scris

Conferinta se va desfăşura începând cu ora 09.00 în Amf. Al. Roșca, Clădirea PEDAGOGICA, Str. Sindicatelor nr. 7.
Read/Post Comment: 0 Posted by Trifu Raluca /  12.10.2016
printer friendly {PDF=create pdf of this news item^news.16}
Read/Post Comment: 0 Posted by Trifu Raluca /  29.08.2016
ASTTLR a demarat un studiu cu privire la problematica tulburarii de comunicare sociala (pragmatica) - TCSP - din tara noastra, prin prisma activitatii derulate in proiectul "We can too" focusat pe tematica Social (Pragmatic) Communication Disorders si finantat in cadrul “Erasmus+” Programme of the European Commission.
Invitam specialistii in terapia tulburarilor de limbaj/ alti specialisti din domenii conexe, sa ni se alature in acest demers prin completarea urmatorului chestionar.


printer friendly {PDF=create pdf of this news item^news.14}

Tulburarea de comunicare socială

Eveniment dedicat membrilor ASTTLR. Pentru participare va rugam sa completati formularul urmator.
Read/Post Comment: 0 Posted by Trifu Raluca /  19.08.2016
printer friendly {PDF=create pdf of this news item^news.13}

WE CAN TOO

Proiect Bulgaria
Read/Post Comment: 0 Posted by Trifu Raluca /  30.07.2016
Prgram Bulgaria 

ASTTLR este prezenta in calitate de partener in proiectul “We can too”.

Tematica programului este Social (Pragmatic) Communication Disorders si este finantat in cadrul “Erasmus+” Programme of the European Commission.

Organizatori:
“Youth movement for development of the rural areas in Bulgaria” /YMDRAB/ - Bulgarian National Association of Logopedists (BNAL) - 
Organizatiile partanere in proiect sunt:
 Latvian association of logopedists – www.logopedi.lv
 Asociatia Specialistilor in Terapia Tulburarilor de Limbaj din Romania – www.asttlr.ro
 Estonian Logopedists´ Union – www.elu.ee
 Lithuanian Logopedists’ Association – www.logopeduasociacija.lt
Scopul proiectului :
The main project aim is:

Enhancing professional capacity of speech and language therapists from Eastern Europe to work with youngsters with Social (Pragmatic) Communication Disorders.

Obiectivele proiectului:
 Learning about the essence and applicability of various methods and systems for work with people with Social (Pragmatic) Communication Disorders;

 Translation and adaptation of tests for assessments of Social (Pragmatic) Communication Disorders in children and youngsters;

 Exchange of professional knowledge, skills and experiences among the participants.


printer friendly {PDF=create pdf of this news item^news.12}
Read/Post Comment: 0 Posted by Trifu Raluca /  28.06.2016




Pentru achizitii si informatii puteti trimite e-mail pe adresele informatii@asttlr.ro sau asttlrromania@gmail.com.
printer friendly {PDF=create pdf of this news item^news.11}
Read/Post Comment: 0 Posted by Trifu Raluca /  05.06.2016
Activitate de formare este dublu articulată, pe de o parte marchează momentul de lansare a volumului Fluenta verbală. Drectii teoretice și aplicații psihopedagogice (Editia revăzută și adaugită) și pe de altă parte deschide o serie de evenimente organizate sub cupola CPLOL, evenimente prin care să se abordeze problematici spinoase ale domeniului terapiei tulburărilor de limbaj și comunicare.

Inscrieri: https://docs.google.com/…/1gYZSroV9njjC6WFJb2BIR6i…/viewform

Evenimentul este dedicat membrilor ASTTLR.
Cei care nu detin aceasta calitate sunt invitati sa acceseze site-ul nostru, rubrica aderare http://www.asttlr.ro/page.php?4




Precision Teaching
Paradigma „Precision Teaching” valorifică perspectiva behavioristă asupra învăţării. Această metodă de învăţare a fost introdusă de Ogden Lindsley în anii `60, autoarea valorificând condiţionarea operantă skinnneriană (Binder, 1996). Elementul central al metodei este conceptul de frecvenţă. Astfel, prin această optică se urmăreşte dezvoltarea abilităţilor de citire şi scriere, precum şi a abilităţilor matematice a copiilor, focalizând pe antrenarea abilităţilor de recunoaştere rapidă, automată a literelor, a cuvintelor, propoziţiilor şi cifrelor.
Metoda presupune următorul pattern de utilizare:
  • delimitarea, stabilirea materialului ce urmează să fie parcurs (de ex. anumite cuvinte care presupun repetarea literelor deja parcurse în activităţile anterioare);
    fiecare cuvânt este scris pe un cartonaş astfel încât terapeutul se poate asigura că elevul poate percepe corect şi învăţa fiecare cuvânt;
    cuvintele sunt apoi reunite la nivelul unei liste unde fiecare cuvânt se repetă de câteva ori (se va întocmi o listă cu un număr de cuvinte puţin mai mare de cuvinte decât numărul cuvintelor citite/minut de către elev);
    lista este parcursă apoi de copil contabilizându-se numărul de cuvinte corect citite într-un minut, precum şi numărul de erori realizate;
    datele sunt contabilizate într-un grafic denumit „celaration chart”.


(Bodea Haţegan, C., Talaş, D. (coord.) (2014). Fluenţa verbală. Direcţii teoretice şi aplicaţii psihopedagogice, Editura Presa Universitară Clujeană, Cluj-Napoca, p. 48-49.)


Francesca Cavallini




Dr. în Psihologie educațională din anul 2002, Fondator și Director al Centrului Educațional T.I.C.E, Italia, ocupă momentan și poziția de lector universitar asociat în cadrul departamentului de Psihologie a Universității din Parma, Italia unde susține activități focalizate pe evaluarea comportamentului adaptativ, proiectarea unor planuri de intervenție în vederea modelării comportamentale, supervizarea practicii clinice a studenților. În vederea promovării paradigmei Precision Teaching în Italia colaborează cu “Center for Advanced Learning” din Nevada și Centrul “Binder-Riha Associates” din California.
printer friendly {PDF=create pdf of this news item^news.10}

Conferința Abordări Terapeutice în Contextul Recuperării Neuro-Psiho-Motorii, la Copilul Mic

Asttlr este partener în cadrul conferinței din 16 iunie 2016
Read/Post Comment: 0 Posted by Trifu Raluca /  04.06.2016
printer friendly {PDF=create pdf of this news item^news.9}
Go to page  1 2 3