Read/Post Comment: 0 Posted by Trifu Raluca /  29.08.2016
ASTTLR a demarat un studiu cu privire la problematica tulburarii de comunicare sociala (pragmatica) - TCSP - din tara noastra, prin prisma activitatii derulate in proiectul "We can too" focusat pe tematica Social (Pragmatic) Communication Disorders si finantat in cadrul “Erasmus+” Programme of the European Commission.
Invitam specialistii in terapia tulburarilor de limbaj/ alti specialisti din domenii conexe, sa ni se alature in acest demers prin completarea urmatorului chestionar.


printer friendly {PDF=create pdf of this news item^news.14}

Tulburarea de comunicare socială

Eveniment dedicat membrilor ASTTLR. Pentru participare va rugam sa completati formularul urmator.
Read/Post Comment: 0 Posted by Trifu Raluca /  19.08.2016
printer friendly {PDF=create pdf of this news item^news.13}

WE CAN TOO

Proiect Bulgaria
Read/Post Comment: 0 Posted by Trifu Raluca /  30.07.2016
Prgram Bulgaria 

ASTTLR este prezenta in calitate de partener in proiectul “We can too”.

Tematica programului este Social (Pragmatic) Communication Disorders si este finantat in cadrul “Erasmus+” Programme of the European Commission.

Organizatori:
“Youth movement for development of the rural areas in Bulgaria” /YMDRAB/ - Bulgarian National Association of Logopedists (BNAL) - 
Organizatiile partanere in proiect sunt:
 Latvian association of logopedists – www.logopedi.lv
 Asociatia Specialistilor in Terapia Tulburarilor de Limbaj din Romania – www.asttlr.ro
 Estonian Logopedists´ Union – www.elu.ee
 Lithuanian Logopedists’ Association – www.logopeduasociacija.lt
Scopul proiectului :
The main project aim is:

Enhancing professional capacity of speech and language therapists from Eastern Europe to work with youngsters with Social (Pragmatic) Communication Disorders.

Obiectivele proiectului:
 Learning about the essence and applicability of various methods and systems for work with people with Social (Pragmatic) Communication Disorders;

 Translation and adaptation of tests for assessments of Social (Pragmatic) Communication Disorders in children and youngsters;

 Exchange of professional knowledge, skills and experiences among the participants.


printer friendly {PDF=create pdf of this news item^news.12}
Read/Post Comment: 0 Posted by Trifu Raluca /  28.06.2016




Pentru achizitii si informatii puteti trimite e-mail pe adresele informatii@asttlr.ro sau asttlrromania@gmail.com.
printer friendly {PDF=create pdf of this news item^news.11}
Read/Post Comment: 0 Posted by Trifu Raluca /  05.06.2016
Activitate de formare este dublu articulată, pe de o parte marchează momentul de lansare a volumului Fluenta verbală. Drectii teoretice și aplicații psihopedagogice (Editia revăzută și adaugită) și pe de altă parte deschide o serie de evenimente organizate sub cupola CPLOL, evenimente prin care să se abordeze problematici spinoase ale domeniului terapiei tulburărilor de limbaj și comunicare.

Inscrieri: https://docs.google.com/…/1gYZSroV9njjC6WFJb2BIR6i…/viewform

Evenimentul este dedicat membrilor ASTTLR.
Cei care nu detin aceasta calitate sunt invitati sa acceseze site-ul nostru, rubrica aderare http://www.asttlr.ro/page.php?4




Precision Teaching
Paradigma „Precision Teaching” valorifică perspectiva behavioristă asupra învăţării. Această metodă de învăţare a fost introdusă de Ogden Lindsley în anii `60, autoarea valorificând condiţionarea operantă skinnneriană (Binder, 1996). Elementul central al metodei este conceptul de frecvenţă. Astfel, prin această optică se urmăreşte dezvoltarea abilităţilor de citire şi scriere, precum şi a abilităţilor matematice a copiilor, focalizând pe antrenarea abilităţilor de recunoaştere rapidă, automată a literelor, a cuvintelor, propoziţiilor şi cifrelor.
Metoda presupune următorul pattern de utilizare:
  • delimitarea, stabilirea materialului ce urmează să fie parcurs (de ex. anumite cuvinte care presupun repetarea literelor deja parcurse în activităţile anterioare);
    fiecare cuvânt este scris pe un cartonaş astfel încât terapeutul se poate asigura că elevul poate percepe corect şi învăţa fiecare cuvânt;
    cuvintele sunt apoi reunite la nivelul unei liste unde fiecare cuvânt se repetă de câteva ori (se va întocmi o listă cu un număr de cuvinte puţin mai mare de cuvinte decât numărul cuvintelor citite/minut de către elev);
    lista este parcursă apoi de copil contabilizându-se numărul de cuvinte corect citite într-un minut, precum şi numărul de erori realizate;
    datele sunt contabilizate într-un grafic denumit „celaration chart”.


(Bodea Haţegan, C., Talaş, D. (coord.) (2014). Fluenţa verbală. Direcţii teoretice şi aplicaţii psihopedagogice, Editura Presa Universitară Clujeană, Cluj-Napoca, p. 48-49.)


Francesca Cavallini




Dr. în Psihologie educațională din anul 2002, Fondator și Director al Centrului Educațional T.I.C.E, Italia, ocupă momentan și poziția de lector universitar asociat în cadrul departamentului de Psihologie a Universității din Parma, Italia unde susține activități focalizate pe evaluarea comportamentului adaptativ, proiectarea unor planuri de intervenție în vederea modelării comportamentale, supervizarea practicii clinice a studenților. În vederea promovării paradigmei Precision Teaching în Italia colaborează cu “Center for Advanced Learning” din Nevada și Centrul “Binder-Riha Associates” din California.
printer friendly {PDF=create pdf of this news item^news.10}

Conferința Abordări Terapeutice în Contextul Recuperării Neuro-Psiho-Motorii, la Copilul Mic

Asttlr este partener în cadrul conferinței din 16 iunie 2016
Read/Post Comment: 0 Posted by Trifu Raluca /  04.06.2016
printer friendly {PDF=create pdf of this news item^news.9}
Read/Post Comment: 0 Posted by Trifu Raluca /  21.03.2016
Anuntam lansarea, in cadrul conferintei din data de 9 Aprilie a volumului Logopedia.Terapia tulburarilor de limbaj. Structuri deschise, autor Carolina Bodea Hategan.

printer friendly {PDF=create pdf of this news item^news.7}
Read/Post Comment: 0 Posted by Trifu Raluca /  18.03.2016
Atât participanții (mentionați în listă), cât și invitații sunt așteptați cu drag la conferință!

LISTA
printer friendly {PDF=create pdf of this news item^news.8}

Conferința Națională "Vocea și Tulburările de Voce. Abordări interdisciplinare"

9 Aprilie 2016, începând cu ora 9,00. Manifestare organizată cu ocazia Zilei Internaţionale a Vocii. Locul de desfăşurare: Clădirea PEDAGOGICA, Strada Sindicatelor, Nr. 7 Cluj-Napoca, Facultatea de Psihologie şi Ştiinte ale Educaţiei.
Read/Post Comment: 0 Posted by Trifu Raluca /  13.03.2016
ASTTLR are plăcerea de a anunța desfășurarea unui nou eveniment organizat sub egida asociației și în parteneriat cu Universitatea Babeș Bolyai, Facultatea de Psihologie și Știinte ale Educației, Departamentul de Psihopedagogie Specială, Societatea Română de Foniatrie și Med Star:





Cei care doresc să participe la acest eveniment sunt rugați să se înscriere folosind acest




printer friendly {PDF=create pdf of this news item^news.5}
Go to page  1 2 3 4