Read/Post Comment: 0 Posted by Trifu Raluca /  05.06.2016
Activitate de formare este dublu articulată, pe de o parte marchează momentul de lansare a volumului Fluenta verbală. Drectii teoretice și aplicații psihopedagogice (Editia revăzută și adaugită) și pe de altă parte deschide o serie de evenimente organizate sub cupola CPLOL, evenimente prin care să se abordeze problematici spinoase ale domeniului terapiei tulburărilor de limbaj și comunicare.

Inscrieri: https://docs.google.com/…/1gYZSroV9njjC6WFJb2BIR6i…/viewform

Evenimentul este dedicat membrilor ASTTLR.
Cei care nu detin aceasta calitate sunt invitati sa acceseze site-ul nostru, rubrica aderare http://www.asttlr.ro/page.php?4




Precision Teaching
Paradigma „Precision Teaching” valorifică perspectiva behavioristă asupra învăţării. Această metodă de învăţare a fost introdusă de Ogden Lindsley în anii `60, autoarea valorificând condiţionarea operantă skinnneriană (Binder, 1996). Elementul central al metodei este conceptul de frecvenţă. Astfel, prin această optică se urmăreşte dezvoltarea abilităţilor de citire şi scriere, precum şi a abilităţilor matematice a copiilor, focalizând pe antrenarea abilităţilor de recunoaştere rapidă, automată a literelor, a cuvintelor, propoziţiilor şi cifrelor.
Metoda presupune următorul pattern de utilizare:
  • delimitarea, stabilirea materialului ce urmează să fie parcurs (de ex. anumite cuvinte care presupun repetarea literelor deja parcurse în activităţile anterioare);
    fiecare cuvânt este scris pe un cartonaş astfel încât terapeutul se poate asigura că elevul poate percepe corect şi învăţa fiecare cuvânt;
    cuvintele sunt apoi reunite la nivelul unei liste unde fiecare cuvânt se repetă de câteva ori (se va întocmi o listă cu un număr de cuvinte puţin mai mare de cuvinte decât numărul cuvintelor citite/minut de către elev);
    lista este parcursă apoi de copil contabilizându-se numărul de cuvinte corect citite într-un minut, precum şi numărul de erori realizate;
    datele sunt contabilizate într-un grafic denumit „celaration chart”.


(Bodea Haţegan, C., Talaş, D. (coord.) (2014). Fluenţa verbală. Direcţii teoretice şi aplicaţii psihopedagogice, Editura Presa Universitară Clujeană, Cluj-Napoca, p. 48-49.)


Francesca Cavallini




Dr. în Psihologie educațională din anul 2002, Fondator și Director al Centrului Educațional T.I.C.E, Italia, ocupă momentan și poziția de lector universitar asociat în cadrul departamentului de Psihologie a Universității din Parma, Italia unde susține activități focalizate pe evaluarea comportamentului adaptativ, proiectarea unor planuri de intervenție în vederea modelării comportamentale, supervizarea practicii clinice a studenților. În vederea promovării paradigmei Precision Teaching în Italia colaborează cu “Center for Advanced Learning” din Nevada și Centrul “Binder-Riha Associates” din California.
printer friendly {PDF=create pdf of this news item^news.10}